LIVET OCH LITE TILL

måndag 23 november 2009

.kramen som tar slut innan den påbörjats

Nu är det inte länge kvar tills jag får ett försök på mig att fånga den där kramen som tycks ta slut innan den ens påbörjats. Men om jag är beredd så hinner jag känna doften av en hel veckas lek i mina lungor när hon kopplar sina armar runt min hals. Och om vinden vänder, hunden skäller i fjärran och det är skottår så låter hon mig lyfta henne och känna hur hennes ben når nästan ända ner till golvet.

-jag är lika lång som dig snart mamma!

3 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Kära vän....fundera på varför du skriver så vackert. Varför dansar orden ur dig som om det är storm över tangenterna? Varför är det nyanser i vackra färger som lyser genom orden? Varför är det så nu...

Anonym sa...

Så trevlig läsning MVH Fredda'n Har hittat din blogg o nu är ja #Hemma!"

Comvidare sa...

Ja, varför Vardagslyx? Är det dotterns magiska trollspö kanske?

Och till Fredda'n vill jag bara säga; välkommen hem till mig.