LIVET OCH LITE TILL

tisdag 24 november 2009

.armé av starka kvinnor

Kaptenen för armén virvlade in på kontoret och slog sig ner. Orden med prislapp hamnade snabbt på bordet och fick nya uppdrag. Sen pratade vi om viktigare saker. Om korståg och sånt. Och när vi pratar om sånt som är liv så ser jag att även hennes ögon har öron.

I telefonen möter jag en annan general. Hos henne kan man förvara de ord som inte längre får plats i huvudet. Hon tycks ha oändligt med utrymme att tillgå, för hur mycket jag än öser över henne, så når jag aldrig ens halvfullt.

Och nu ska jag själv ut i krig. Med mig har jag min mest välurustade kram. Alltså den med alla finesserna och med ammunition som räcker i en evighet....

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Ladda upp med flera. Jag är rädd att dom kan behövas morgon.

Ebba G sa...

Huka er grabbar för nu laddar hon om...