LIVET OCH LITE TILL

tisdag 17 november 2009

.jag vet att jag vinner

Jag är en mästare på att maskera egoistiska handlingar och få mig att framstå som en genomgod person. Den senaste i raden av mina (o)egoistiska handlingar är att skicka en kollega till New York på hockey. Han kommer att älska mig och jag kommer att bli så populär och omtalad för mitt goda hjärta. Förmodligen kommer han att lägga palmblad där jag går.

Som jag gottar mig åt tanken!

Men vänta, säger ni. Vaddå skicka?

Ja, det är så att min motivering, till varför just han ska åka med Adam och Anders grabbplan, är så sjukt bra att jag skulle bli seriöst förvånad om de inte ringde upp honom redan i morgon. Jag är lika säker på det, som jag vet att det alltid är en vinstlott jag har i handen när jag skrapar grått som fastnar under nageln.

Och eftersom jag aldrig vunnit nåt tidigare så...

"plötsligt händer det"

4 kommentarer:

Mor Duktig sa...

Då får din kollega sällskap av min sambo. Jag har också en sjukt bra nominering... en verkligen sjukt bra.

Anonym sa...

Har de ringt upp ännu? ;-)

/C

Vardagslyx... sa...

När åker han?

Comvidare sa...

Han var inte på jobbet idag. Antar att det var för att han behövde börja packa.