LIVET OCH LITE TILL

måndag 30 november 2009

.funderingar en måndag morgon

Lyssnar alltid på Mix Megapol i bilen på morgonen. Bra underhållning om man lyckas tajma så att man missar kvarten med den pinsamt dåliga radioreklamen. För det är svårt att köra bil och samtidigt hålla skämskudden på plats.

Nu är det emellertid så att två frågor har dykt upp i mitt huvud.

1. Perfekt gehör. Ibland dyker begreppet upp när musikalisk person intervjuas eller omtalas och personen i fråga gör allt för att inte avslöja sin självgodhet. Men seriöst, när är det användbar att ha perfekt gehör? Och hur (o)vanligt är det att någon besitter den talangen?

2. "They've got catfish on the table" När man befinner sig i Memphis så har man tydligen detta på bordet enligt en ökänd låt. Men seriöst, när äter man det? Och hur (o)vanligt är det?


5 kommentarer:

Pseudonaja sa...

I John Grishams romaner, som oftast utspelas i Södern, äts det en del kattfisk faktiskt.

Unknown sa...

OMG vilken läskig bild du hade hittat!

Ebba G sa...

Catfish är en sorts mal, alltså inte en sån som flyger utan en sån som simmar. Släkt med andra malar såklart. Just catfish är en delikatess.. smakar torsk ungefär fast lite sötare tycker jag.Gott att ha tillsammans med andra sorts fiskar i Bouillabaisse tillexempel.
Eller bara med enkel sås... dill, vitlök... ja man tar vad man vill.
Namnam

Anonym sa...

Alltså jag skrev en lång fin kommentar om absolut och relativt gehör... och så blev det ERROR i hela bloggervärlden.
Så det här får vi ta öga mot öga. Eller öra mot öra.
Förresten, ska du komma på kåtinvigning (nej det ska inte vara mellanrum mellan kåt och invigning) på lördag?

Steina

Comvidare sa...

Tack för att ni allmänbildar mig kära läsare. Och till Ebba vill jag bara säga: Ja, tack. Jag kommer gärna på sopplunch.

Och sist men inte minst. Klart att jag kommer på kåtinvigning, med eller utan mellanrum. Vilken tid?