LIVET OCH LITE TILL

tisdag 10 november 2009

.lilla länkskolan

Ibland vill man göra länkar till de kommentarer man droppar lite här och var i bloggvärlden. Men man vill såklart inte klistra in hela söksträngen - som ser ut som skräp.

Så på allmän begäran: Kortkurs i länkning.

Gör så här. Klistra in rätt länk i min fin-fina lilla kod nedan. Då kan man klicka och hamna rätt på en gång. Klicketi-klick låter det.


Om ni vill att det ska se ut så här (länkar i exemplet till DN):

Här ska det vara en länk


Så måste ni skriva så här:




Nästan inte krångligt alls. Bara väldigt svårt att komma ihåg utantill. Men, som partytrick på kickoffen är det rätt så bra :)

Edit: Nu har jag testat och testat. Och klickate-klickat lite till. Man kan inte göra så att sidan öppnas i ett nytt fönster. Blogger försöker styra oss där. Frihet under ansvar liksom. Men använder ni koden ovan så får ni i alla fall en länk utan att hela adressen syns. Alltid nåt liksom.

12 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

coolt...

Comvidare sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Comvidare sa...

Moahahaha! Det fungerar inte. Jag skrattar ihjäl mig. Jag är en sopa. Helt värdelös. Måste söka hjälp!

(och återkomma med rätt svar när hjärnan slutat koka)

Unknown sa...

Det där verkar onödigt krångligt. Mycket enklare i wordpress!

Anonym sa...

Aj! Antar att det var lite riktat mot mig men jag hoppas att jag blir inbjuden til kickoffen och en grundkurs ;-)!

Comvidare sa...

@mariez: Kom att tänka på det när jag läste din kommentar hos vardagslyx. Men det skulle inte svida. Om det gjorde det så ska jag skyndsamt plocka fram plåster!

Men på tal om att svida. Min länkskola sög. Jag måste hitta en kod som fungerar.

Skicka tillbaka plåstret tack!

Comvidare sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Comvidare sa...

Här ska det vara en länk

Comvidare sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ebba G sa...

Ha!?!!
Det här är värre än grekisk grammatik - som verkligen inte är att leka med!

Anonym sa...

Ha ha ha! Inge fara!

Comvidare sa...

Ett riktigt skitjobb att vara programmerare misstänker jag. Kanske är det därför de får (fick?) så bra betalt?

Men med det resonemanget så borde latrintömmerskor i Indien få bättre pröjs än 1,5 kr per dag.