LIVET OCH LITE TILL

onsdag 5 mars 2008

.tre bitar choklad senare

Ok, än har jag inte varit så irriterad att inte ens ett par rader mörk choklad kan bota det. Nu ska jag jobba mig igenom en 200 g kaka så ska ni nog se att det ordnar sig med både det ena och det andra.

Blev uppvaktad jag. Men ett blomsterarrangemang som tog upp hela köksbordet. Nu måste jag och E äta framför TVn. Det är sannerligen på tiden. Jag har varit singel i snart två år nu. Alla singlar med självaktning äter framför TVn. Moi aussi.

I arrangemanget finns tre gröna små ägg. Hoppas att det inte är dinosaurieägg. Då kanske vi måste ge upp vardagsrummet också till förmån för en Tyrannosarius Rex. Hoppas att det är en växtätare ialla fall. Jag offrar hellre en fikus än min dotter, trots att hon börjar gå mig på nerverna nu. Och trots att det kanske inte är helt "PK" att slänga fikusar till döbeln. Hon luras gör hon. Dottern. På dagarna är hon pigg och på nätterna har hon hög feber. Så du tror att du ska få gå till ditt nya jobb mamma? Det kan du fetglömma! All makt till småfolket!

Blomman fick jag för att jag slutat och för att jag är en klippa. Fast jag tror att de menade att jag var en Supernanny. Kramade lite här. Peppade lite där. Pysslade lite varstans. Sen var det ju förståss nån som fick mer..... Men det är en annan historia.

Men ni ska inte tro att jag tillät mig bli rörd. Det var nära men då pararade jag det med att sätta igång vattenkokaren. Gråta för en liten blomma? Gråta för en bilderbok om livet på skolan? Man är väl ingen kärring heller.

Snyft. Mina sötnosar. Shit vad jag kommer att sakna dem.

1 kommentar:

Micke sa...

Och vi (jag) kommer att sakna dig tokmycket. Shit vad tomt det är efter dig. Snyft.