LIVET OCH LITE TILL

onsdag 26 mars 2008

.en fot i taget


Jag kör Boklövs stil när jag går. Frammåtlutat och med fötterna i en v-formation. På så sätt går det av bara farten när jag ska ta mig från A till B. Eller hem till A eller B.


Men även om jag uppnår syftet med hög fart så finns det vissa nackdelar med v-stilen. Man ser ut som en idiot (utan att överdriva det minsta.....).


Så idag övade jag på att gå som en modell. Höger ben snett framför vänster ben, vänster ben följer upp och landar framför höger ben. Höfterna ska då rulla av sig själva. Förföriskt har jag hört. Men balansen vill inte följa med i den gungande rörelsen. Balansen hotar att fälla stroppen som nu bär kroppen. De höga, opraktiska, men vansinnigt snygga skinnstövlarna vill också fälla stort lass. Plötslig är fåfängan i minoritet. Och förlorar.


Nu går jag som en hel karl igen.*


*men med snygga stövlar


5 kommentarer:

Micke sa...

Måhända kan du kvala in i följande sketch som jag i detta läge varmt rekommenderar. Obs högerklicka och välj nytt fönster.
The silly walk

Anonym sa...

Men balettdansöser går med fötterna utåt!

Och Musse Pigg!
IFRÅGASÄTTER DU MUSSE PIGG VA?!?

Comvidare sa...

The silly walk, vilken klassiker. Något irriterande med de konstgjorda skratten i bakgrunden dock. Var det så förr i världen? Att man behövde mer skratt för att fatta att det var roligt? Tänkte fråga er två med tanke på att ni levde "förr i tiden". Moahaha!

Bek! Balettdansöser gör det bara som en del i koreografin. Och Musse Pigg finns inte på riktigt. Inte som du och jag gör. Ha, där fick du så att du teg!

Anonym sa...

Nu förstår jag ingenting. När jag var fem år förde jag faktiskt timslånga samtal med Musse över min leksakstelefon.

Tesa sa...

Jag gör som du tror jag. Och skyller på att mina ben inte är tillräckligt långa så att jag kan sätta det ena framför det andra likt en modell! :D