LIVET OCH LITE TILL

tisdag 4 mars 2008

.nytt jobb, nya sysslor

Här på underhållets hus (inte att förväxla med underhållningens hus) råder manlig dominans. Kvinnor är helt klart det underrepresenterade könet. Faktum är att det nog inte funnits en kvinna här på decennier av att döma av de lystna blickarna jag fick när det pratades kaffekokning och kontorsinredning. Tydligen ska kvinnor vara bättre än män på vissa saker. En av dem är prata relationsproblem. Tydligen. Mellan tio och tolv på förmiddagen, min första arbetsdag, hade två av sex män öppnat sina hjärtan och spillt ut innehållet.

Jag gjorde det som förväntades av mig. Dunkade ryggar och tröstade.

Efterlängtad! Jodu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

De har fått en supernanny! :-D

Pseudonaja sa...

Se upp så fort någon av dom säger: "Min fru förstår inte mig."

Kay Pollack uttryckte det väldigt bra: "Det är inte troligt att någon annan gör det heller."