LIVET OCH LITE TILL

måndag 17 mars 2008

.married with children

Jag är välsignad med en stor släkt och många vänner. Och om jag styr upp det hela (lite) och håller tummarna (mycket) så borde det rimligtvis kunna planeras in ett bröllop i halvåret.

*bläddrar i kalendern*

Augusti 2007, Linda och Stefan. (Klänningen jag hade på mig tycker E är den överlägset finaste klänningen jag har. Hon tar alltid upp den som förslag när jag inte vet vad jag ska ha på mig. Än har jag inte gått på hennes förslag. Men vid nästa fika på stan kanske......)

Januari 2008, Cecilia och Jonas. (Fest i dagarna tre. God mat i dagarna tre. Snö. De får gärna gifta om sig. Med varandra. Förslagsvis en gång om året.)

Juli 2008, I och I. Här tog I ett bra initiativ. Och vilken tur att I svarade ja. Kliar redan i mina festfixartarmar om att få rocka röven av brudparet.

Mars 2009, V och N. Om Comvidare själv får bestämma.

November 2009, S och M. De måste ju gifta sig innan de skaffar barn. För i min fantasi så kommer de att få flera/massor/högvis! Visste inte om jag skulle skriva S&M eller MS. Pest eller kolera där. Men säger man namnen högt så är flytet bättre om hennes namn kommer först. På tal om det. Finns det någon logik i vilken ordning man säger pars namn? Är det personen man känt längst som kommer först? Är det kvinnan? Är det, som jag antyder, hur det låter när man säger namnen?

Sommaren 2009, J och PV. Om han törs.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi gifter gärna om oss också en gång per år... Eller så får vi ordna storslagna årsdagar istället ;-)

Angående pars namn är min tvärsäkra teori att man säger namnet på den person man lärde känna först först. Om det är sin partners vänner som man lärde känna samtidigt säger man som han/hon brukar säga (och det i sin tur baseras på vem han/hon lärde känna först). Det stämmer till 100% för oss! :-)

Comvidare sa...

Så Cecilia...svara på denna. Vem av Kerstin och Peter lärde du känna först? Bara för att ta ett exempel.

Anonym sa...

Där går släkt-skapet före ;-)
Samma på Jonas sida av släkten: moster+man eller morbror+fru. Släkt före ingifta, vänner före deras respektive! :-D

Anonym sa...

Det där var alltså jag...

Anonym sa...

Åh, såklart! När det gäller fallet Kerstin & Peter så går det ju under samma teori som partner-imiterandet (man säger namn i samma ordning som man hör från sin partner). Bara i detta fallet är "partnern" vår mamma som ju sagt så under hela uppväxten. Varför sa hon så då? Jo, självklart därför att hon känner Kerstin först! Prova gärna valfri moster/farbror för att prova tesen... V.S.B. ;-)

Comvidare sa...

Men kändisar då? Är det Måns Zelmerlöw och Marie Serneholt som är ett par, eller är det tvärtom?

Måns och Marie
Marie och Måns