LIVET OCH LITE TILL

fredag 14 mars 2008

.Gud är god

Inom en minut har föreläsaren lyckats trollbinda sin publik. Allt fokus på mannen längst fram. Alla detaljer och gester verkar ha ett specifikt syfte utan att det ser ansträngt ut. Vi slappnar av. Känner oss trygga. Skrattar och lutar oss frammåt. Kan tänka mig att 75 % av församlingen redan börjat fantisera om honom. De andra 25 % är killar. Kanske de fantiserar med, om en öl på puben tillsamman.

Då hör jag ett tyst tassande ljud. Tittar fram och ser att föreläsaren har Birkenstock på sig. Jag ler, men den här gången av en anledning.

Tack Gud för rättvisan här i världen.

10 kommentarer:

Steina sa...

Men jag fattar inte grejjen med birkenstock. Vad får dig att le????

Vardagslyx... sa...

Tack Steina... jag fattar inte heller??

Comvidare sa...

Men hallå! Är ni födda i skogen eller?

Birkenstock är ju sååååå 80-tal och sååååå gubbigt.

Antisex liksom.

Svalkade av mig. Liksom.

Pseudonaja sa...

Tänk vad sånt går i vågor. På 80-talet var Ecco fruktansvärt ute och nu är det inne. (eller har det blivit ute igen? :-s)
Birkenstock låter väldigt mycket "fotriktiga" skor för mig. Är det så?

Anonym sa...

1. Jag växte upp på 80-talet och jag är snart gubbe. Då SKA man väl ha tofflor?

2. Det är INTE Birkenstock, det är SCHOLL!!! amenhärreguuumännska

3. Som Robin Williams sa:
You don't say "lesbians". It's "women in comfortable shoes".

4. Men om jag BARA har tofflor på mig nästa gång?

Micke sa...

Jeeeesus, vad du är ytlig! Först hörde du inte vad han sa för att du dreglade, sen slutade du lyssna för att han hade birkenstock?!
Toooo much.

Anonym sa...

Tofflor. Bättre ha dem än vara en.

Och så var de natuuurligtvis den medveten åtgärd för att få ordning i klassen.

Comvidare sa...

Ytlighet, ditt namn skall vara ytlighet Jessica.

Steina sa...

Birkenstock är tydligen väldigt hett om man ser till alla kommentarer.... Själv går jag igång på jesussandaler, sånadär man sätter mellantårna. Men så är jag ju också väldigt gammal.

Micke sa...

Bagartofflor, modell Vital. Med små piggar i som masserar gott. Japp, så är det och så ska det va.