LIVET OCH LITE TILL

torsdag 27 mars 2008

.tandläkare vs. gynekolog

Smärta: fördel G, där sticker de inte med nålar "för att känna på läpparna"
Bekant personal: knapp fördel T. Fortfarande rätt utelämnande när Es kompis mamma blänger en långt ner i halsen. Men hellre det än långt upp i....
Pris: fördel G. Under 100-lappen för en timme. T, sju gånger så mycket! Men det är kanske rimligt om man tar hänsyn till hur mycket mer munnen nöts. Lämnar en lucka för fniss.
Regelbundenhet: Senaste gången jag var hos T var för 4 år sedan! Senaste gången jag var hos G var för ett år sedan. Så prioriterar jag. Apparently.
Diagnos: Hos T fick jag beskedet att en visdomstand bör separeras från kroppen. Hos G har jag fått beskedet att en 4 kilos klump måste separeras. Jag är numera en förespråkare för tunga droger.
Miljön: Folktanvården och sjukvården är bergis bästisar. Samma smak när det gäller inredning. Den skandinaviskt avskalade stilen. Minimalism. NOOOOOT. Urk & fy & bläh.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Men det är kanske rimligt om man tar hänsyn till hur mycket mer munnen nöts."

HAHAHAHAHAHAHA

"Den som gapar efter mycket..."

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

Vardagslyx... sa...

..."fixar ofta hela stycket"
: )

Steina sa...

Men den där klumpen... fyra kilo? Låter mycket. Hörrdu, hur mår du egentligen?
tandläkare ska man bita för övrigt.