LIVET OCH LITE TILL

tisdag 18 mars 2008

.en relik från förr

Vaknade med ett ryck. Världen hade förändrats. Detta visste jag trots att jag inte fått det bekräftat. Utanför fönstret uppfattade jag marken som täckt av vit bomull.

Jag visste vad det var. Historier om detta fenomen har vandrat i vår släkt i generationer. Tänk att jag skulle få uppleva detta! Tanken var hisnande.

Väl ute på gården tog jag det vita i min hand. Det var kallt och försvann i min hand. Jag tordes inte plocka upp mer så jag styrde mina trevande steg genom knarret mot jobbet.

Hoppas att E får uppleva detta, tänkte jag, medans det vita virvlade kring mina fötter när jag gick.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänka sig: Vi har även i de södra delarna av landet sett något vitt landa på marken. Har ett svagt minne av att jag sett det förut. Är det inte så att det har fallit åtminstone två gånger tidigare denna s.k. vinter? Jo minsann! Tredje gången gillt. Undra om den stannar längre än ett dygn denna gången? Knappast troligt...