LIVET OCH LITE TILL

lördag 1 mars 2008

.en ny genväg

Stirrade på mina julgardiner i köket. Nog för att det snöade ute, men det här var ju löjligt. Jag har intalat mig själv att de är vintergardiner. Vita med silhuetten av ett svart naket träd. I trädet hänger.... kottar som är förvillande lika julgranskulor om man ska vara petig. Jag har inte varit det. Ute i grevens tid alltså.

Så ner åkte de, i ett svagt ögonblick av handlingskraft. Och fönstren fick en fönstermask av såpa och en avsköljning av fönstervatten. Och upp skulle de åka, gardinerna från i höstas. Men vem vill dra nåt gammalt över sig? Men däremot kan man trolla med gammal skåpmat. Hittade ett tyg som jag kunde använda. Fråga mig nu om jag iddes ta fram symaskinen. Knappast! Jag använde stykjärnet och vips var kanterna "fållade". Tog ett steg tillbaka och log brett.

Jag är så påhittig jag!

När jag ändå var igång planterade jag om en blomma och våttorkade köksgolvet.

Nu har jag ett nytt kök igen.

Jag är så nöjd jag!

2 kommentarer:

Pseudonaja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pseudonaja sa...

Det verkar som att vi är två som är nöjda med vår lördag. :-)