LIVET OCH LITE TILL

tisdag 9 februari 2010

.töcken liten en, helt utan töcken

Så ligger hon där igen med tårna i vädret och vägrar släppa taget om dagen. Nu har det gått en och en halv timme sedan jag sa god natt och släckte lampan.

När jag förklarar att barn inte behöver tänka mer, utan kan somna tryggt i förvissningen om att mammor och pappor tar hand om resten, så svarar hon att det är hjärnan som bestämmer över tankarna, inte hon.

Och så förklarar hon hur det snurrar runt där inne och att en pil pekar på vad hon ska tänka. Fast, tillägger hon, när man ska dricka te så stannar pilen för då kan man inte tänka samtidigt.

Jag visste väl att te var bra till allt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lite komiskt är det ju för min E skyller på att armarna och benen inte ligger still utan bara hoppar omkring och därför kan han inte sova ibland... Hjärnan har han inte skyllt på än :)

Comvidare sa...

Vad skyller du själv på då när du inte kan sova? Är det huvud, axlar eller tår?

Själv är jag definitivt en hjärnspökare....

JCMAS sa...

Vad kloka ni är. Båda två :)