LIVET OCH LITE TILL

onsdag 17 februari 2010

.ännu ett blött träningspass

Jag har inget emot att plåga min kropp så att det rinner längs ryggraden. Det är dock aldrig skönt just då och där, men jag är tryggt förvissad om att det kommer att kännas mycket bra sedan. Oändligt bra! Och så vet jag att min kropp behöver utmaningen för att hålla mig i god form.


Däremot har jag svårt för ett annat träningspass som blöter ner mina kläder. Ett träningspass där man sitter i soffan och låter känslorna jobba. Den träningsformen skyr jag som pesten, trots att det skulle kännas mycket bra sedan. Oändligt bra! För även mina tankar behöver utmanas för att hålla mig i god form.

Så man kanske skulle föra in båda träningstyperna i sin kalender?!

Må: Body Combat
Tis: Mind Combat

2 kommentarer:

Ebba G sa...

Själv föredrar jag nog den där soffvarianten. Att bli blöt i skrevet på en träningscykel som någon annan suttit på med sitt blöta skrev... ja, tillåt en gammal gatgnoare att rynka på näsan.

Comvidare sa...

Ja, man får inte tänka på sånt när man tränar. Då kan man må dåligt. Själv undviker jag kollektivt skrevgnugg och tafsar hellre på sånt man måste använda händerna för. Men jag tror vi lämnar ämnet därhän.... ;)