LIVET OCH LITE TILL

onsdag 17 februari 2010

.det första man blir blind på är ögonen

Vad dum man känner sig när man ertappas med att leta efter något som är fullt synligt för alla andra.


Chefen letade efter osthyvlar härom veckan och undrade om jag visste var de fanns. Jag drog ut lådan och frågade om det var någon av de två hyvlarna som låg överst som han letade efter. Det var det tydligen för han blev med ens ett upplyst stoppljus.

Så generad borde jag nog vara också. Men jag känner mig mest lycklig för att jag hittade det där som hela tiden fanns i min byxficka. Fast, det krävdes några alerta korpögon för att jag skulle komma på var jag skulle leta.


Slutligen vill jag skarpt varna för två skämt som inte bör användas till butikspersonal. Risken finns nämligen att det är just gången du drar skämtet som får bägaren att rinna över och butiksbiträdet att rulla ihop på golvet med ett kvidande gråtskratt från magen.

1. Bingo! (Utropas när det är ditt nummer som ropas ut från charkdisken.)
2. Det första man blir blind på är ögonen! (Sägs när personalen pekar på det du frågat efter och som står mitt framför näsan på dig)


Inga kommentarer: