LIVET OCH LITE TILL

måndag 2 juli 2007

.här har vi en till

Jag var på stan och fikade i eftermiddags. Med en person av manligt kön som jag inte träffat förut. Somliga skulle kalla det för dejt. Men enligt min åsikt så har en dejt ett par ingredienser som saknades i detta fall. Går man på en dejt så är det för att undersöka om personen mitt emot har potential att bli någonting mer än bara en dejt. Sedan måste tanken "undrar hur den här personen är i sängen" nå hjärnan om det är en dejt man är på. Undantagsfall kan denna tanke dyka upp även när man "bara" är och fikar, men då brukar det som regel finnas en naturlig förklaring. Kanske är han/hon desperat. Kanske har ämnet sex tagits upp. Kanske har de haft sex förut. Kanske är han/hon desperat.

Men jag avviker från ämnet. Det som slog mig var att i Härnösand använde man minsann samma form när man för ca 30 år sedan gjorde ett antal gossebarn. Nu är de bilmekarkunniga, innebandyspelande, tunnhåriga, senigt tränade, snusande, 180+ långa, skoter/mc-åkande, glada ynglingar. Allihop. Inte ens deras mödrar kan skilja dem åt.

Inga kommentarer: