LIVET OCH LITE TILL

lördag 28 juli 2007

.överlistad

Vi har besök av mina bonussyskon. En av grabbarna stannade inne medan vi andra gick ut med hunden. Jag frågade om det gick bra att han såg efter E ett tag. Jo, svarade han på inandningen. "If you get boored, you can watch a film with her", tipsade jag honom. Listigt att jag sa det på engelska tycker jag själv. Då förstår inte min 3,5-åring vad jag säger. Hihi.

E sa då att om de får tråkigt kan de ju se en film eller så.

Överlistad igen. Barnet förstår tydligen engelska. Fler tips!

5 kommentarer:

Tesa sa...

Du får stava dig igenom meningarna, bokstav för bokstav och hoppas andra är lika duktiga på det! Ja, förutom Elsa då förstås! :)

Tommy sa...

Rövarspråket är också en idé.
Enon jojätottote gogodod idodé!

2maz sa...

I absolut värsta fall kan du alltid dra till med värmländska. Det var den enda koden under som tyskarna inte knäckte andra värdskriget har jag hört.

"Ômm en skull te å få't litt lessamt, så kann en ju allti slö på litt tôckendäringa cinematografisk dret frå hôllyvodd."

Comvidare sa...

Utomordentliga förslag. Förutom det faktum att det ställer ganska stora krav på mig om jag ska hålla på och bokstavera mig igenom allt. Sånt kräver träning. Och oceaner av tid i själva uppfostringsmomentet. Inga snabba beslut där inte. Och vem under 40 kommer ihåg rövarspråket Tommy? Angående förslag nummer tre så hoppas jag verkligen inte att det barkar iväg så långt så att jag måste ta till värmländskan.... herregud barnet kan ju få men för livet.

Nä, fler kreativa förslag!

Tesa sa...

"Hemliga" lappar? Hon kommer att tro på överraskningar varje dag! :) Eller så blir hon riktigt misstänksam mot allt.