LIVET OCH LITE TILL

tisdag 24 juli 2007

.en blogg saknas

Har varit hos S idag. En underbart fascinerande människa. Och jag vill dela med mig till alla er av henne. Försökte övertala henne om att världen behöver hennes klokheter, men hon undvek smidigt mina argument. Bloggande var tydligen inte hennes melodi. Men jag ger inte upp. Det vore inte sjysst mot er!

Jag brukar åka ut till S för att prata av mig. Få lite feedback. Men det gäller att stålsätta sig, hon stryker inte medhårs precis. Ur barns och S mun får man höra sanningar. Tack! Hon har nog varit med om en del, gissar jag. Det spelar ingen roll vad jag berättar, hon höjer aldrig ett ögonbryn. Men hon har alltid ett svar. Fast när jag tänker efter så är det alltid en följdfråga hon har. Och helt plötsligt hör jag mig själv sammanfatta kärnan i mitt problem. Då tittar hon på mig och ler lite. Hon har ju såklart vetat hela tiden var samtalet skulle leda. Tro för guds skull inget annat. Tack!

6 kommentarer:

Tesa sa...

Jag har också en sån kompis. De är guld värda fast ibland får hon mig att känna mig dum som inte tänkt till direkt! :)

Comvidare sa...

Jag känner mig i så fall mest dum för att hon genomskådar mig så lätt. Läser mig som en öppen bok. Jag tycker själv att jag är ganska mystisk....

2maz sa...

Mystisk? Det beror ju helt på om du har den vita (släng)kappan på dig eller inte. Själv kör jag med skinnjacka à la Ibiza när jag vill framstå som mystisk... eller vänta... var det "töntig" du sa om den? ;)

Comvidare sa...

Du vet precis vad jag tycker om din skinnjacka med axelvaddar....men jag kan gå med på att den har mystiskt dålig passform på en snygging som du ;-)

2maz sa...

Hahahaha... du, det är INTE axelvaddar på den. All natural. Just for the record! :)

Comvidare sa...

Kan meddela att jag faktiskt köpt en ny jacka. Gjorde ett fantasktiskt fynd på JC. Kostande 499 pix vid första prismärkningen och 29 pix när jag kom till kassan. Är det ungefär då man bör fatta misstanke? Om något låter för bra för att vara sant så är det troligtvis det. Tänk om jag köpt en hemsk jacka igen?
Note to myself: Måste fråga modeoraklet 2maz.