LIVET OCH LITE TILL

fredag 13 juli 2007

.semester

Overkligt, men sant. Framför mig väntar nu fyra veckors semester. Sweet. Min första spontana tanke: detta skall firas. Med jordgubbar. Men vad kostar de egentligen? Som vit tryffel? 29 kr per liter. Nä, tacka vet jag ett jordgubbsland inom rimligt avstånd, fritt från insyn. Palla jordgubbar vore nåt att inleda semestern med det.

Muntrades dock upp av ett litet vitt kuvert på hallgolvet. Japp, ni gissade rätt, en inbjudan till ett bröllop. Tydligen så får man böta om man tar med sig en present. Hur vågar de frånta mig nöjet att handla? Svin. Jag hade ju redan hittat på en bra grej. Men jag ska nog hitta ett sätt att komma runt det. Vänta bara!

1 kommentar:

Tesa sa...

Åh är du en sån med tusen presentidéer varje gång det vankas kalas? Isåfall har jag just utsett dig till idéspruta för jag har världens sämsta idéer om presenter.