LIVET OCH LITE TILL

fredag 20 juli 2007

.var är den där växthuseffekten som alla pratar om?

Jag har köpt två nya blåsor och en massa blingbling att använda på festligheter som tex den som äger rum i helgen. Men igår kväll hade jag fyra lager kläder på överkroppen (jag hade nåt på den undre halvan av min kropp också....faktiskt) . När jag tittar ut genom fönstret så ser det inte precis ut som om jag kommer att skrida omkring i mina figurnära kreationer ikväll heller. Nähäpp.

Men jag ska göra vad jag kan resten av eftermiddagen för att öppna upp ozonlagret lite. Mn gud vad jag ska slösa energi! Börjar med att diska under rinnande vatten, fortsätter med att tvätta 14 halvfulla maskiner, ha alla lampor tända (inte lågenergitrams sorten), glömma frysen öppen och avslutar med att ställa bilen på tomgång.

Om vi alla hjälps åt kanske vi får lite tropisk värme här uppe också. Det vore nice.

1 kommentar:

Maria sa...

Jamen Plågan är här berättar lokalblaskan. Ja, fästingarna. "Fästingar invaderar länet."

There's your växthuseffekt.