LIVET OCH LITE TILL

söndag 8 juli 2007

.mognad kommer med åren

Jag (via msn): men är det inte lite barnsligt att inte hälsa på henne?
Man i 35-års åldern (via msn): kalla mig inte barnslig!
Jag: Men, herregud. Ni har ju varit tillsammans. Du kan ju inte bara låtsas att du aldrig träffat henne? Det är ju barnsligt!
Man i 35-års åldern: Hej då (och så blockerades jag)

En månad senare!
Man i 35-års åldern (via msn efter att ha setts på krogen): Hej
Jag: Är jag inte blockad nu?
Man i 35-års åldern: Du var aldrig blockad.
Jag: Fast det sa du att jag var när vi sågs på krogen. Ljuger du nu eller då?
Man i 35-års åldern: Då!
Jag: Bara så att du vet så tycker jag fortfarande det är barnsligt att ignorera folk.
Man i 35-års åldern: Du har rätt att tycka vad du vill.
Jag: Öh, nej för då blockar du mig!
Jag: Jag har svårt att vara kompis med nån som ljuger och snackar skit om mig. Men det innebär inte att jag kommer att sluta prata med dig.
Man i 35-års åldern: Jag kommer då inte att hälsa på dig!!!!

En vecka senare
Jag (på krogen): Hej
Man i 35-års åldern: Hmrf (följt av iskall blick och oändlig tystnad)

Med en födelsedag i antågande så börjar jag onekligen fundera kring livserfarenhet och mognad. Jag hoppas verkligen att det går fort att uppnå den mognad som denne man visade prov på. Det ska bli såååå rolgt. Men.... vänta nu! Det är ju redan roligt. Jag skrattade så mycket att magen krampade. Särskilt när "Man i 35-års åldern" klev in i taxin och ropade ramsor av illa dålt hat efter mig. Jag funderade på att knäa honom i skrevet, men jag kunde inte sluta skratta. Jag knäar honom nästa gång!

1 kommentar:

Maria sa...

Vilket pucko. Helt enkelt.