LIVET OCH LITE TILL

onsdag 18 juli 2007

.att vara Comvidare

Det är inte lätt för Comvidare att vara singel. Så fort hon träffar en annan singel måste hon utvärdera huruvida denna singel skulle vara en lämpig kandidat för livslångt förhållande. Detta är tydligen så känsligt att jag måste prata om mig själv i tredje person. Moget.

Nåja. För att göra saken värre så blir jag dessutom väldigt nervös av personer som har potential att bli denna viktiga person i mitt liv. Nivån på mina kommentarer i dessa personers sällskap måste vara lika klyftigt tänkta som en tonårstjej på fyllan. Min odds ökar. Inte. "Nejdå Comvidare, jag märkte aldrig att du var nervös". Som om det är bättre! Då tror ju människan att jag har IQ i nivå av en guldfisk.

Men tragedin slutar inte där. Jag erkänner dessutom att jag faller för stereotyper. Snygg man på motorcykel får min tankeverksamhet att avstanna. Eller kanske inte avstanna, utan snarare fokusera på enbart en tanke. Det spelar ingen roll att denna mannen uppvisar alla tecken på 40-årskris. Jag är ändå såld. Billigt dessutom.

Inga kommentarer: