LIVET OCH LITE TILL

lördag 14 juli 2007

.konsten att fylla en väska

Det svåraste jag vet är att packa. Jag är helt talanglös. Jag saknar helt inspiration - varje gång jag ska packa. Är det inte märkligt? Jag fyller väskan (i de flesta fall väskorna) med fullständigt onödiga klädesplagg som får åka fram och tillbaka i väskan utan att användas. Skitiga blir de ändå eftersom de blandas med smutskläderna. Luktar skunk när man öppnar väskan.

Nu ska jag och dottern åka på en minisemester med två övernattningar. Gah. Vem kom på den sjuka idén? Nu måste jag ju packa - igen. Funderar på att lämna dottern hemma för hon är banne mig inte lätt att packa åt. Kommer hon att rulla runt i en eller fem lerhögar? Kommer hon att spilla fil på pyjamasen en eller fyra gånger? Kommer hon att skrapa knäna blodiga i ett eller två par byxor? Jag är ialla fall lite förutsägbar. Även om jag är den klantigaste person jag känner till.

Men jag ska försöka vara positiv. Kan alltid muntra upp mig med att det är sjukt mycket tråkigare att packa upp........

1 kommentar:

Tesa sa...

Ja usch, packa är lika jobbigt varje gång och packa upp... det gör jag nästan aldrig! :) Igår packade jag ned nästan allt jag ägde, bara för att komma fram och inse att jag förmodligen bara använder hälften. *suck*