LIVET OCH LITE TILL

lördag 30 juni 2007

.syskonkärlek

Jag sitter och väntar på att dotterns kusiner ska somna. Vi har lekt oavbrutet sen klockan 14.00, så jag tänker mig att det bör gå ganska fort. Att somna alltså-för mig. De rycker saker ur händerna på varandra lite nu och då, med tårar som följd, såklart. Men ibland är de så underbara mot varandra att hjärtat smälter. Minstingen klappar sin storasyster på huvudet och storasyster ler tillbaka. Kärlek när den är som bäst.

Jag gjorde samma sak med min storasyster idag. Äkta syskonkärlek. Först snodde vi grejer av varandra....nåja....sen fick hon en extreme makeover. Hon blev såklart en riktig snygging (jag tänker mig att det blir en annan form av kärlek ikväll för hennes blivande man kastade mycket laddade blickar när de lämnade huset i förmiddags). Vad gör man inte för sin syster? Kärlek när den är som bäst.

Inga kommentarer: