LIVET OCH LITE TILL

onsdag 27 juni 2007

Steg 3 - identifiera hjältar

Fick ett tips av en vän att skriva en tacksamhetslista. För varje ny dag identifiera något som gjort mig särskilt tacksam. Kanske lite Oprah över det hela, men jag tänkte att jag ialla fall skulle prova nu när jag har så svårt att se saker positivt. Har klottrat på pappersarket intill sängen i snart två veckor och det slog mig igår att temat är genomgående. Det står en massa namn där. Mina hjältar. Jag är tex tacksam för:

Tommy som gav mig insikt,
Maria som får mig att skratta högt,
Hanna som trycker ner mig i stolen och lagar god mat till mig och E
E som om och om igen säger att hon älskar mig
Jocke som ger mig hopp

Jag inser att jag är lyckligt lottad. Ovanligt lyckligt lottad för listan som jag påbörjat kan göras hur lång som helst. Men nästa lista hoppas jag att jag själv finns med på......

4 kommentarer:

Maria sa...

Mm. Klokt tänkt. Nästa lista ska du helt klart vara med på.

Kanske lite Oprah - men framförallt Mia Törnblom :)

Hur är det med jag-är-bra-listan? När ska du börja skriva den?

Puss

Maria sa...

Jo just ja, glömde säga.

Du får mig också att skratta högt sådetså. Och att ha dig som min vän gör mig varm och glad.

Tommy sa...

Å jag som alltid har velat vara en superhjälte. Nu är jag en bit på väg i alla fall.

"Insiktsmannen" hm.. vilka superkraften kan han ha tro?

Comvidare sa...

Vardagshjältarna är definitivt de riktiga superhjältarna!