LIVET OCH LITE TILL

onsdag 20 juni 2007

Vi breder ut oss

Jag har relativt nyligen köpt en bostadsrätt (notera att priset för en trea här motsvarar inte ens handpenningen för en lägenhet i Stockholm, så gå inte och tro att jag har obegränsade resurser). Det bor rätt många pensionärer här, men jag tänkte att det nog flyttar in barnfamiljer tids nog. Men nu inser jag att det är nog inte troligt. Lägenheterna här är antingen tvåor eller treor. Det finns inga barnfamiljer som knökar in sig i en trea. Om de inte är ensamstående mödrar till ett barn eller en barnfamilj på gränsen till ekonomisk ruin.

När hände det? Grannfrun (pensionärsandan smittar redan av sig på mitt språk) bor också i en trea. Hon berättade att de minsann bodde två vuxna och tre barn i den trean. Men att det var ok, för de största barnen flyttade ut redan(!) när de var 16.

Vi har 82 kvm att dela på jag och E och halva tiden är hon inte ens här. Egentligen är det rätt absurt. Vad ska jag med all yta till? Jag måste göra nåt åt det. Öppna bilhall, anlägga golfbana, starta ett SPA för pensionärerna i området? Vad?

1 kommentar:

Maria sa...

Älskar din blogg :)