LIVET OCH LITE TILL

söndag 24 juni 2007

.att bygga en pojkvän

Jag har varit singel i drygt ett år nu. Läge att lämna in årsredovisningen alltså. Om jag plockar russinen ur kakan så har jag en samling rätt bra egenskaper faktsikt. Problemet är bara att än har jag inte hittat kombinationen. Men häng med här så ska ni få följa med på en dejtingkavalkad....

1 - katastrofal inledning, borde egentligen ha avskräckt mig från allt dejtande överhuvudtaget.... för all framtid. Lika bra att slå näven i bordet en gång för alla, handväska är inte manligt.

2 - kul kille, men det klickade inte. Påminde om en iller. Jag gillar inte illrar. Således inget att avla på, även om pälsen var fin.

3 - blev en bästis. Gillar honom skarpt. Hittade direkt ett gemensamt intresse. Flirtande och ha roligt på andras (läs: desperata mäns) bekostnad. Klockrent! Hans ögon är förövrigt exeptionella så de tar jag.

4 - så rolig kille! Och så bra på att strö komplimanger. Hans humor tar jag med mig alla dar veckan....och komplimangerna. Sweet.

5 - underbar, här har jag massor att plocka från, klokhet, eftertänksamhet till att börja med. Han är fortfarande en person jag kan berätta allt för. Puss på dig!

6 - spännande, fick en ljuvlig kyss när han gick, men det var också allt. Han behöver fila lite på sin flirtteknik den mannen. För att dra till med en gammal slagdänga "rädda pojkar får aldrig kyssa....."

7 - ja, vad ska jag säga? Falsk marknadsföring kanske? Överambitiös? Desperat? Nej, bara mänsklig. Fast vi var inte lika mänskliga visade det sig.

8 - undrar om han är totalt omedveten om sin utstrålning? Hans sexappeal tar jag definitivt med mig, inklusive hela hans garderob. Den snubben kan man gå runt på stan med utan att skämmas. Oj, oj.

9 - den kroppen, den kroppen. Hård precis överallt. Taget

10 - som en björn, behövligt, men inte långvarigt. Dessutom åsikter som legat i ide lite för länge.

11 - nja, inte min typ, men han var nog rätt nervös också, stackarn. Jag å andra sidan var riktigt varm i kläderna. Dessutom måste jag erkänna att jag redan hade siktet inställt på nån annan.

12 -ljuvlig på alla sätt och vis. Men nu var det märkligt nog jag som inte dög.....typ. Från honom tar jag talang, sinne för detaljer, närvaro, ömhet, ärlighet. Han kommer jag alltid att vara lite småförälskad i och det misstänker jag att han vet. Annars lär han väl läsa det här tänker jag.

Det saknas lite egenskaper som jag uppsattar bland dessa herrar. Det vore tex inte så dumt med nån som går mig till mötes när jag säger att korv inte är mat. Men på det hela taget så tror jag nog att jag kan bygga en rätt så bra pojkvän med dessa små russin.

2 kommentarer:

Gunilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gunilla sa...

Efter felaktigheter (= "raderade kommentarer"..red´s anm.) i mina kommentatorspår så ber jag dig innerligt att; OM du hittar en man som består av de flesta russin som är önskvärda så SNÄLLA, lägg honom i faxen och sänd över honom till Arvika..jag blir dig evigt tacksam..orginalet behåller du givetvis själv. ;)