LIVET OCH LITE TILL

fredag 31 juli 2009

.min snuskmobil

Läste att mobiltelefoner är det snuskigaste som finns. Att de är fulla av bakterier som de hämtat på toaletten. Som jordnötter på krogen alltså.

Min mobil får alltid följa med på toaletten. Nej, det är inte för att jag är tjej och alltid kissar i par, utan för att jag tror att dörren kommer att gå i baklås och förvandla minuter till evigheter. Istället för att bygga en säng av pappershanddukarna så att jag ska ha någonstans att sova medan jag väntar på att kollegorna ska komma tillbaka från semester, så vill jag helt enkelt kunna knappa in hyresvärdens nummer och därmed räddas från Expressens löp. Jag vill inte vara kvinnan som överlevde en vecka instängd på en personaltoalett.



5 kommentarer:

Ebba G sa...

Men du, om du är ensam på jobbet måste du ju inte låsa? Eller?

Howdy Sailor sa...

Skulle jag bli instängd på en toa eller i en hiss skulle jag passa på och VILA!

Cecilia N sa...

Men sen Howdy, när man börjar bli hungrig, då kan det nog vara bra att kunna få komma ut.

Vardagslyx... sa...

Fan vilken söt bild...

Comvidare sa...

Vad är värre än att bli inlåst på toan? Är det att chefen helt plötsligt dyker upp på jobbet och hittar anställd (dvs jag) mitt i en krystning och ett "plopp"?

Brr.

På tal om brr. Det drar alltid på golvet på offentliga toaletter. Inte så skönt att vila där skulle jag tro. Men jag gissar att Howdy är sjuuuukt trött och likaväl kunde ha somnat stående.