LIVET OCH LITE TILL

fredag 17 juli 2009

.som att ligga på nålar!

Naturligtvis kunde jag inte åka på semster utan att ramla över en spikmatta. Det regnar spikmattor. Faktum är att hela Sverige är täckt av ett tunt lager spikmattor.

När jag snubblade över mattan så landade jag på rygg.

Aaaaooooo!

Mattägaren log uppmuntrande.

Instruktionen löd 20 minuter, men kom igen! Jag punkterade nästan en lunga redan efter två minuter.

Magen då?

Aj, aj, aj

Eller kinden, som den medföljande broschyren visade?

Men, dra åt helvete!


Snacka om masspsykos! Jag är övertygad. Spikmattan är det bästa aprilskämtet sedan TVn och nylonstrumpan! Önskar bara det var jag som tjänade asmycket pengar och skrattade högst åt tidernas bästa practical joke!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns tydligen inte en enda bevisad effekt av de där hemska sakerna. Aldrig i livet att jag köper en matta!

Comvidare sa...

Ah, en själsfrände! Låt oss håna mattägarna så mycket vi bara orkar och hinner med!

Någon som kan skriva en limrik? Eller "alla barn" vits?

Comvidare sa...

Jag visste det. Buffel och båg hela vägen.

Källa: Aftenbladet
Rubrik: Nu ångrar sig gurun - mattan botar inte

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5535196.ab