LIVET OCH LITE TILL

torsdag 23 juli 2009

.bajs all over the place

I toaletten i campingens servicehus, som jag valt efter mogen och synnerligen vetenskaplig analys (det bås som ser ut att vara minst använt...ibland det längst bort dit ingen orkar gå, ibland det som är närmast eftersom alla tror att alla går dit och därför väljer alla ett annat) hittade jag en bamsing till korv. Jo, jag hade gått in i damernas, det dubbelkollar jag alltid. Så nu har den bilden etsat sig fast på min näthinna. Där trängs den med bilden av en kringla på en papptallrik som någon sjuk person hade tagit och lagt ut på nätet. I stiligt sällskap finns även känslan av kabeln som dottern la på min fot och killen som åt majs, som han hade hittat i sin egen blöja.


Varsågoda. Jag delar härmed med mig generöst av dessa bestående intryck.


4 kommentarer:

Ebba G sa...

Men du, det här är äckligt, riktigt jävla äckligt. Kan du inte hitta något annat att associera till? Eller låta bli att titta ner bland bajskorvarna. Man måste inte glo i toan...

Comvidare sa...

Det är tvångsmässigt. Jag tittar alltid ner i toaletten. Även när jag själv producerat. Eller dottern. Och ja, det är riktigt jävla vidrigt.

Ebba G sa...

Terapi... jag säger bara det, beteendeterapi!!!!

Vardagslyx... sa...

Glad att jag missade detta!!