LIVET OCH LITE TILL

onsdag 8 juli 2009

.märkesrea tvingar mig till impulsköp

Strövade omkring med dottern längs med Sigtunas vackra gågata. E fick en solhatt och ett par badtofflor. Esprit. Det ska böjas i tid det som krokigt skall bli. E gick ett kvarter med de nya skorna innan hon försiktigt började knorra. Hon hade intygat och svurit ed på ed inne i butiken att skorna inte skavde. Jag trodde henne inte men lät mig övertalas. Ett kvarter senare hade jag alltså ångrat mig.

Själv hittade jag ett par byxor för 1550 spänn. Fint märke, men skitkonstig modell. Kanske därför priset var nedsatt till 100 kronor. Jag har inte hunnit vandra några kvarter med dem än så jag vet inte om de malliga byxorna kommer att åka in i stjärten när jag går. Men i så fall tänker jag inte knorra så att någon hör. Ialla fall inte E.

2 kommentarer:

frokenjohanna sa...

Du får väl stå still på coctailparty då om det kniper!

Comvidare sa...

Kanske måste jag också knipa när jag står still!