LIVET OCH LITE TILL

söndag 5 juli 2009

.fantomens alla sidor!

På semestern är det läge att fylla barns hjärtan med fantastiska äventyr och resor till exotiska platser. Vi hittade en sådan plats i Eskilstuna på Parken Zoo, men för inträdet och småplockandet i tacobuffén så skulle vi kunna åkt till djungeln på riktigt istället. Med privatplan.

Nej E, du får inte sluta åka karusell än, bara 14 åk kvar så har biljetten lönat sig.

Det fanns något för mammorna också. Fantomen skulle fylla 40. Själv kommer jag att fylla 34 om några dagar och är därmed tillräckligt gammal för att spana på 40-åringar. Jag minns när en militärgrön uniform räckte för att mitt hjärta skulle göra volter av förhoppning. Nu vänder jag på huvudet när jag ser en herrelös småbarnspappa med ett barn under armen och mitt i en konfliktlösning huruvida man får mata sina småsyskon med grus. Så ni förstår hur utsikten om en vältränad man i trikåer fick mig att klappa händerna av förtjusning.

Men vänta lite nu! Hur gammal kan man egentligen vara och fortfarande tro att man kan passera som 40-åring? Nog har jag hört talas om förfalskade leg, men det här var ju löjligt.

Fantomen hade svettringar och slapp röv!

2 kommentarer:

Ebba G sa...

Men du, då var det inte fantomen sörru. Det måste varit tomten som klätt ut sig till fantomen för att ingen tror på tomten men alla gillar fantomen. I alla fall såhär långt från jul.
Gå och kika på militärerna i stället du, dom har fastare häckar. Och skit i åldern. En snygg häck kan sitta på vilken ålder som helst.

Comvidare sa...

Militärer har finniga ansikten. Som regel. Det är inte en bra marknadsföring för ev andra mer tjusiga kroppsdelar.