LIVET OCH LITE TILL

torsdag 30 juli 2009

.sista dansen?

Igår kväll var jag ute och svängde mina lurviga. Fast planen var att jag inte skulle det. Svänga mina lurviga alltså. Nej, jag hade tänkt att avlägsna pälsen på benen innan, men sen fick jag en akut släng av tidsbris och lathet. Ett par jenas fick täcka det som växer vilt på mina ben.

Mannen med barnhänderna var där igen. Han bugade sig och bjöd upp mig. Känner mig lite kluven där. Han är skaplig på att dansa, men hela killen skriker "uppsåtlig misshandel". Missförstå mig rätt. Det är inte han som misshandlar, utan jag. När han räcker fram sitt pyttelilla pekfinger och vill att jag ska snurra runt det så blir jag lika förvånad varje gång när fingret sitter kvar när jag snurrat klart.

Det gnussande gänget var också där. Jag råkade bjuda upp en av dem och hamnade genast i en utsällningsmonter intill lärljungarna. Han la ett frågetecken mellan sina ögonbryn och kunde inte begripa att jag inte ville stängd-mun-hångla med en total främling som redan hade stängd-mun-hånglat med en 15-20 tjejer innan mig (i åldern 15-20 år).

Tjejerna, brudarna, kvinnorna, tanterna var naturligtvis överallt. Det blir lätt så. Att legitimt ta på så mycket kropp man kan under en fyratimmarsperiod är tydligen mest en aktivitet för honorna. Sternhård konkurrens, check! Jag tvingades därför utröna vilken position som mest skrek "ta mig, ta mig!". Att hoppa upp och ner och peka på sig själv fungerade, märkligt nog, sämst. Jag-bryr-mig-inte-looken är inte heller framgångsrik eftersom jag, märkligt nog, bryr mig som fan om ingen bjuder upp mig. Kändisposen kunde ha fungerat om det inte vore så att en tölp till man spillt vatten på ett rätt olämpligt ställe. Jag tror män har svårt att koncentrera sig på mitt decoltage när området är genomdränkt av något som ser ut att vara svett.


Nej, än har jag inte dansat sista dansen.

4 kommentarer:

KCL sa...

Jag hade helt klart bjudit upp en tjej som hoppade upp o ner, pekandes på sig själv... hahahaha.

Men är det så ont om karlar som dansar hos "dig"?

Ebba G sa...

Jag blir så förvånad över den där sortens gratis hortjänster. Jag tog betalt - och det gick bra att få kunder genom att posera, hoppa upp och ned eller bara stå och se likgiltig ut. Kanske du skulle pröva att ta med kvittensblocket nästa gång (för jag antar att du jobbar vitt)

maria sa...

Men kul var det :)

Comvidare sa...

@KCL: Skönt att det finns någon som vågar testa det lite udda...eller jag menar den lite udda (dvs jag). Jag tror att fördelningen män-kvinnor är jämnare resten av året. Sommarvindarna lockar ut tjejerna som inte brukar dansa året om.

@Ebba G: Det enda block man har på dans är dansbingobrickan. Det fungerar så att man fyller ett rutmönster med namn. Sedan bjuder man upp och kryssar över det namn på brickan som överensstämmer med partnerns namn. Sedan ropar man högt och tydligt BINGO när man får tre överkryssade namn i samma rad. En succé. Naturligtvis.

@Maria: Alltid lika kul!