LIVET OCH LITE TILL

söndag 26 juli 2009

.min alldeles egna tantröv

Varannan dag springer jag. Biter ihop och släpar mig ut på en runda på minst fem km. I sommar har jag motionerat i Eskilstuna, Sigtuna, Hässelby, Umeå, Bergshamn, Nordingrå och Junsele. Man kan tro att det gett effekt. Men inte. Jag noterar att tantröven är kvar (min mors man noterar också det men har inte vett att hålla tillbaka kommentaren om att vi ser lika ut bakifrån, jag och min mor). Och jag noterar att jag, endast med liten mariginal bättrade på tiden på min gamla runda.

Jag tränar förmodligen helt fel.

Har nog laddat ner träningsprogrammet "tantröv 2009" av misstag.


(Håll utkik på era bilfärder runt om i landet. Om ni har (o)tur kan ni nämligen se min rumpa som modell i kontursågade trädgårdsprydnader föreställandes mig i framåtböjt läge petandes i trädgården. Förmodligen syns mina mamelucker också!)

3 kommentarer:

Ebba G sa...

Snygg rumpa får man inte av att slätspringa. Du måste gå i trappor, springa uppför, springa baklänges och i sidled. Då pumpas det in snygghetsfaktor i häcken. Man får stå ut med att inte ta sig ur sängen dagen efter, det gäller då bara att ha liniment och en snygging som smörjer in det på rätt ställen.

Comvidare sa...

Men om jag springer i cirklar då? Runt, runt som en yr höna?

(Det är backar där jag springer, flera stycken. Det är inte för inte som det kallas för Höga Kusten, men jag hör dig. Jag måste låta rumpan jobba lite mer...hm...kan man använda snyggingen till det med?)

Raggoparden sa...

Hur ser en tantröv ut? Menar, gumröv vet jag ju vad det är , men tantdito? Beskrivning, plis? ;)

Tips: ridning! 40 år i sadeln gör susen :)