LIVET OCH LITE TILL

tisdag 7 juli 2009

.med en kropp som fuktar mina läppar

Jag lutar mig tillbaka och låter ögonen följa konturerna av hans kropp. Jag vet att han inte ser hur jag smakar på hans hud med min blick. Med fuktade läpper känner jag hur ett kryddigt vin når min mun och måste hejda impulsen att luta mig fram och låta tungan hitta fler dofter.

Han är oändligt läcker, på ett sätt som förbluffar mig. Hur jag än vänder och vrider på honom så är han lika vacker från alla vinklar. Som en tredimensionell skönhet.

I skydd av hans slutna ögon låter jag berusade fantasier leka fritt. Jag ger hjärtat utrymme att sjunga och lungorna förtroendet att själv bestämma takten.


För när han öppnat ögonen tar åter de oändliga frågorna över min kropp och lämnar mig rädd kvar.

2 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

Min vän! Ta bort sista raden och lev "som om"....
vackert...

Howdy Sailor sa...

Har du varit på stranden?