LIVET OCH LITE TILL

torsdag 2 juli 2009

.jämna sommarplågor

Man kan tro att år av evolution skulle ha lett fram till kvinna 2.0, den uppdaterade modellen som inte får mens på sommaren. Är det inte på sommaren vi (läs: alla andra som hittat en knullvänlig partner eller de som är skönt sommarpromiskuösa) har de bästa förutsättningarna för att fortplanta oss? Småberusning gör övertalningskampanjer överflödiga, luftiga kläder gör förspelet kortare, hettan levererar uppvärmda kroppar. Perfekt läge alltså!

Men så kommer den där mensen och förstör allt.

Min vana trogen blir jag lika förvånad varje gång. Mens! Redan? Trots att Corollan är löjligt överpackad så fick jag upenbarligen inte med mig allt. River och sliter i bland toarullar och schampoflaskor i syrrans badrumskåp, men inget där. Förutom bindor, men vem vill att ens bikinitrosor, efter ett svalkande dopp, ska se ut som en överfylld blöja? Gör en minnesnotering att jag ska skälla ut syster för bristande komfort med onödigt lidande som effekt (och fråga henne hur hon hittat källkoden till kvinna 2.0, den utan mens på sommaren).

För att fortsätta i samma tydligen förutbestämda väg av misslyckande, så råkar jag köpa tamponger av storlek super mega gigantus. Empiriska studier har visat att jag är kapabel att pressa ut en hel soffgrupp ur snippan, men det är inget jag vill göra flera gånger om dagen!

8 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha herregud vad jag känner igen mig, du är sjukt rolig!

Anonym sa...

hahahaha herregud vad jag känner igen mig, du är sjukt rolig!

Steina sa...

Ha, jag kan säga, att den där superkvinnan kommer i en uppdatering när du närmar dig femti sörru. Då upphör de där tampongbesvären. Men alltså, koden delas inte ut förrän efter klockan tre den dag man fyller fyrtiåtta.

Vardagslyx... sa...

Det kom kaffe ur min näsa nu... behöver nog åxå tampong. Kul du!

KCL sa...

Det är vid såna här tillfällen jag är glad för att jag är en kille :) *duckar*

Ebba G sa...

Har aldrig hört talas om så gigantiska snippor tidigare, har du möjligen en skinnsoffa att pressa ut till mig?

Pseudonaja sa...

Roligt skrivet! *sommarkram*

Comvidare sa...

Tack för det! Tänk om jag hade kommit ihåg att slå på ljudet på datorn när jag läste era kommentarer. Jag hade älskat att höra era skratt klinga!