LIVET OCH LITE TILL

tisdag 10 februari 2009

.tillbaka till brottsplatsen

Sjukdomar, lathet och allmän motvilja har hindrat mig att besöka stadens mest svettinpyrda träningsanläggning.

Det krävdes löfte om bastu för att min slappa röv skulle släpa sig dit.

Grejen med gym är att man måste vara väldigt vältränad för att känna sig bekväm där, särskilt om man är tjej. Killar kan hänga över träningsredskap med fett-svettiga kläder, men de kvinnor som vågar sig dit har genomgående tajta små träningstoppar och springer flera mil på löpbandet.

Jag är inte i den form jag skulle vilja vara. Jag är inte ens i den form jag brukar vara. Hos mig rinner en fett-svettig mage fram under en topp som envisas med att krypa upp hela tiden.

Och återigen, jag är i för dålig form för att komma iform.


Ps. Någonting i stil med Lina Hedlunds rumpa i Melodifestivalen från i fredags kan jag tänka mig...Om jag får lägga in en blygsam beställning. Ds.

4 kommentarer:

KCL sa...

"Välkommen till klubben", nu har jag inget överflödigt utan tvärtom... men det är lika illa (jag lovar) hihi

Anonym sa...

Nåja, du är ju där, det är ju det som räknas.

Det vi ofta glömmer bort är att gymen finns där för att tränas på. Inte att visa upp det vi redan har.

Gå dit, vifta med rumpan och blotta magen, svettas kopiöst och le stort åt alla.

Samma sak som med kläder och väder:
Finns ingen för dålig form, bara för dåliga ursäkter.

Samma sak som med kläder och väder

Comvidare sa...

Ska ner till "klubben" i eftermiddag igen. Men den här gången tänker jag inte göra om samma misstag. Nej, idag ska jag träna i ett lucialinne. Heltäckande. Gömmer allt och ger en oskuldsfull touch på köpet.

Ok, jag kanske överdriver en smuuuula. Men otränade tjejer på gym är väldigt ovanligt. Och att visa upp det man redan har är vääääldigt vanligt.

Eller hur KCL!? (Mr. inget överflödigt....mummel, mummel)

KCL sa...

Hehe, när man ser ut som en anurektiker utan att vara det så är det lika jobbit som att ha några extra kilon... :)