LIVET OCH LITE TILL

torsdag 19 februari 2009

.plastic, fantastic

Alla har ett plastskåp. Det måste de ha. Var förvarar man annars alla tomatsåsfärgade lådor och udda byttor som får lunchande kollegor att tappa matlusten? Var lägger man annars de plastlock som för länge sedan tappat färg och passform?

Plastskåpet är en skam för stockholmsvitt och fårskinnsfällar! Dörrar som av misstag glider upp stängs snabbt igen i en generad inandning. Värdar och värdinnor ertappas hellre med ett skåp fyllt av prassliga kondompapper och kletiga tops, än låter gästerna få en glimt av tupperwarekollektionen.

- Men det finns naturligtvis undantag!

Det finns de som faktsikt har minutiös kontroll på sina blivande matlådor. De finns de som lyckas skrapa fram en låda där mängden mat som blev över, står i proportion till lådans storlek. Det finns de som har lock som fortfarande klickar uppmuntrande när de tillsluts. De finns till och med de som har dockskåpssmå plastbyttor för teskedsstora såsklickar som blir över.

- Och nu har jag sett ett sällsynt exemplar…

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ryyyyyser och tänker på min egen katastrofsamling.... - HUVVA!

Anonym sa...

Mobbing kallas det! Och jag har fått samtliga byttor av mor! /S

Comvidare sa...

Lena, det händer att gäster förbarmar sig över mitt plastskåp. Min storasyster har särsklit framfusiga händer när det gäller sådant. Du ska se henne packa diskmaskinen. Jösses, allt är staplat enligt millimeterprincipen. Var sak har sin plats. Men så är hon ju ingenjör också...

S, nu vet jag vad jag ska köpa till dig i bröllopspresent. En litet rutigt förkläde med volang. Kanske slänger jag med ett snidat handduksställ i trä också. Moahaha

Petronella sa...

Ja det gäller att vara beredd när man öppnar just den köksluckan.. vad som helst kan ju komma farande och träffa en rakt i huvudet:-)

Anonym sa...

Ja, om jag med min långa erfarenhet erbjuder mig att packa diskmaskinen så ber hon mig göra något annat. Men jag är ju inte ingenjör. m

Anonym sa...

Packa diskmaskin, eller plastskåp, är lite som tetris - en utmaning att få in maximalt med prylar som ändå ska bli rena (läs "försvinner" när det gäller tetris).
Alla har vi våra skumma egenheter... :-P

/Storasyster

Anonym sa...

*L* alla känner igen sej här. Jag slänger pronto alla glasslådor och gamla burkar utan lock, men sambon skaffar genast nya :)

Comvidare sa...

Välkomna tillbaka nästa vecka! Då ska jag berätta hur man enkelt rengör smycken med hjälp av en bit aluminiumfolie och en nypa bakpulver!