LIVET OCH LITE TILL

söndag 1 februari 2009

.en trappa hit, och en trappa dit…

Den yngre systern har satt sprätt på lite pengar och hittat en dröm. Drömmen är långt ute i skogen och har en kamin i sällskapsrummet (eller vad man nu kallar det rum i anslutning till köket som har fem meter i takhöjd och tvärsgående balkar som frestar tankarna till gungor och lianer).

Men för att drömmar ska uppfyllas så behövs statister. På scenen en helt vanlig lördag i Sollentuna i månadsskiftet mot februari:

En stockholmare som släpar möbler i gåbortkläder (slipover, snyggjeans och bälte med bling-bling).

En äldre syster som får ryggskott, inte när hon bär kartonger som är märkta ”böcker och tegelstenar” utan när hon funderar på om hyllan ska stå till vänster eller till höger i flyttbussen.

åsså några till...en bakfull brandingenjör, en pratkvarn och två ständigt leende blivande-drömägare.


Kuriosa:

Jag hittade en svart pärm märkt ”inkomster” i vardagsrummet och eftersom jag inte hittade en motsvarade pärm som hette ”kostnader” så förstod jag med ens hur drömmen finansierats.

Med 25 olika förpackningar plast- och fryspåsar (vilken nu skillnaden är har jag aldrig förstått) vågar jag påstå att man har så att man klarar sig.

Om det saknas tändstickor kan man alltid låta en ficklampa sprida ljus från kaminen. Den värmande effekten lämnar övrigt att önska.

Inga kommentarer: