LIVET OCH LITE TILL

fredag 10 augusti 2007

.recept på en bra semester

Testade något sm jag alltid gjorde när jag (varning för uråldrigt uttryck) "var yngre". Jag var spontan. Galet spontan. Struntade i allt vad planering hette. Packade en väska till mig och E och hoppade in i bilen. Den enda tiden att passa var ett bröllop. Och vilket bröllop sen. Underbara människor hela bunten. Och brudparet...vackra människor rakt igenom. Jag vet inte vem man ska tacka för att de finns och är just de personer de är.

Vi stannade så länge vi hade lust på ett ställe sen åkte vi vidare. Vi sov där vi hittade en plats. Vi åt där vi blev bjudna eller så köpte vi några mackor. Det fanns så mycket gästfrihet att vi baxnade. Var vi än kom var vi välkomna.

Lugnet som jag kände under denna semestertripp var totalt. Att inte ha tider att passa. Att inte ha lovat en massa saker. Att inte vara styrd av klockan. Så här vill jag ha det. Så här vill jag må.

1 kommentar:

Tesa sa...

Härligt härligt! Spontanturer funkar för alla, även om du denna gång hade ett mål.
Fint bröllop för övrigt!