LIVET OCH LITE TILL

torsdag 30 augusti 2007

.lågenergi

3 möten på en dag. Länsstyrelsen, marknadsbyrå och ledningsgruppen. Jag är helt tömd. Ändå måste jag förbereda en presentation som ska hållas på måndag. Jag är oinspirerad. Arbetsveckan har bara en dag kvar om jag går hem nu. Jag är uppgiven. Måste ägna helgen åt trycksakerna. Jag är tidspressad.

Hur löser man den här akuta situationen då?

1. Bit ihop. Ta en kopp kaffe och jobbar vidare. Tjurighet är en gåva.
X. Panika. Fly fältet för att aldrig mer återkomma. Gräv ner dig.
2. Kapitulera. Hitta nån som kan bjuda på middag. Nya tag imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gör ännu ett försök på punkt 1. Fungerar det inte, hoppa då genast över till punkt 2. Jag har kapitulerat rätt många gånger och det fixar sig ändå till slut. /S.

Comvidare sa...

Det blev en kombination faktiskt. Av 1 och 2. Jag jobbar, men har msn på. Nån annan kanske äter middag medan de pratar med mig. Inte klockrent, men har jag tur kan jag förtränga min egen hunger ytterligare ett tag. Få någonting gjort på kuppen!

Tesa sa...

Ha ha! Jag kör oftast på 1:an. Sen blir det "bryt ihop och kom igen". Det löser sig alltid.

Trycksaker är väl kul?