LIVET OCH LITE TILL

söndag 26 augusti 2007

.kvinnliga stolpskott

Kalsongmannen* var ute och dansade igår. Han är tydligen på alla danser. Det är nog ingen underdrift om jag påstår att dansen är hans största intresse. Han har nämligen kommit på det. Har man ingen social kompetens och om chanserna är små att stöta på kvinnor eller ens vara nära kvinnor (förutom möjligtvis hans åldriga mor) i vardagen så ger dansen oanade möjligheter.

Det är ju inte så att han någonsin blir uppbjuden. Men hälften av låtarna så är det ju "herrarnas". Fritt fram alltså eftersom etiketten säger att det är oartigt att tacka nej. Han är inte ensam. Det finns rätt många av dessa män som jag gärna kallar stolpskott.

Men! Stolpskott av kvinnligt kön, finns de? Rotar igenom min bekantskapskrets. Mina vänners vänner. Men inget kvinnligt stolpskott så långt ögat når. OK, det finns nog ett par som inte skulle anses som tilldragande, men då kompenserar de bristerna i sitt yttre med social kompetens. Gärna ovanligt mycket social kompetens.

Jag möter sällan svettstinkande, ölmagsprydda kvinnor med råa skämt som får en att vilja kväva personen med en hundbajspåse.

Jag möter sällan bleka, gloögda kvinnor med stripigt hår och med byxorna högt uppdragna, långt ovanför den pukt där midjan egentligen sitter.

Jag möter sällan kvinnor i 40-årsåldern som fortfarande bor hemma och låter mamman sköta allt från matlagning och tvätt till ens privatekonomi.

Är det jämlikhet, jag bara frågar?



*han kallas så eftersom han kör "kommando". Har man otur (vilket han nog skulle betrakta som tur) så kan man känna klockspelet mot benet.

3 kommentarer:

Tommy sa...

Det är väl så att kvinnliga stolpskott har andra kriterier för att räknas som stolpskott än män.
Dessutom så dansar du väl inte med dem heller? =)

Men annars så
OH JA!!
De finns, tro mig.

Berusade, översminkade, dreglande, slitna, illaluktande och oftast med för stor urringning som borde dölja mer än den visar.

Och det är väl också så att om det fanns stolpskott i ens bekantskapskrets så skulle man inte umgås med dem så mycket och slutligen skulle de falla ur den närmaste kretsen.

2maz sa...

*harklar mig högljutt*

Jo, kanske är det så att man har bekantskapskretsen full av stolpskott men inte märker av det för att man själv håller samma standard?

Det gäller naturligtvis inte dig Tommy, då jag vet att du har oerhört höga krav på de få i din omgivning som kan skryta med att ingå i den "närmaste kretsen".

*harklar mig igen*

Tommy sa...

Jo, men vi som är så trevliga kan ju för guds skull inte kalla oss stolpskott. Inte i våra ögon i alla fall.... =D