LIVET OCH LITE TILL

tisdag 14 augusti 2007

.10 000 meter

Nu har två personer på kort tid klarat av, den tidigare ouppnåliga sträckan, en mil. Och överlevt vill jag förtydliga. Jag vill inte förstärka bilden av mig som en tävlingsmänniska, men faktum kvarstår. Dessa två personer väckte min tävlingsglöd. Vad sitter det i? Jag har ju faktiskt sprungit en mil förut. Rätt många gånger.

Så ikväll stax efter åtta stod jag taggad, ombytt och med musik i öronen vid Elljusspåret. Tittade som hastigast på tavlan och såg att det gröna spåret var en mil. Men jag hittade aldrig de gröna markeringarna så jag sprang lite på chans. Rätt många skogsbilvägar.

När jag kom tillbaka till bilen hade det gått 80 minuter, vilket gott och väl borde motsvara en mil. Man får dra ifrån lite tid som gick åt till att kolla på kartor. Jag sprang nog lite vilse där på stigarna. Rätt många vägbommar.

Jag hade visst förvirrat mig in på ett militärt övningsområde. Fanns mycket att titta på där jag sprang. Skyttegravar. Bandvagnsspår. Förrådslokaler. Rätt många varningsskyltar.

Inga kommentarer: