LIVET OCH LITE TILL

fredag 17 augusti 2007

.grottmannen eller "där fick du"

Har precis beställt lite kontorsmaterial via en webshop. Grottmannen tyckte att jag inte skulle köpa så dyra stiftpennor. De jag hade köpt tidigare kostade minst 15 kr/st, menade han. Visste jag inte att kommunen hade avtal på vissa pennor, fnyste han åt mig. Han skulle minsann visa hur man beställde så han kastade sig över telefonen. Han fick nog informationen att ett sånt system hade de inte, för han kommenterade det inte mer. Men däremot så ville han att hon skulle hitta de billigaste stiftpennorna. Hon hittade några för 1,60 kr/st. Han triumferade. Ville bestämt att jag skulle ta reda på hur mycket pengar jag hade slösat bort på dyra stiftpennor. De jag hade köpt kostade 1,45 kr/st.

Hur han tog det? Vad tror ni? Stormade ut och muttrade något om att det måste vara fel. Inte helt otippat.

Jag triumferade.

2 kommentarer:

Tesa sa...

Oooo! *applåderar*
Jag brukar tycka att det är nästan pinsamt när man knäcker näsan på folk (eller rättare sagt: de gör det själv) sådär utan att ens lyfta fingret nämnvärt.

Comvidare sa...

Jag sa inte ett ljud, hade jag öppnat munnen hade jag nog inte slutat prata än. Han kan definitivt behöva några skopor av både det ena och andra! Men i det här fallet var han nog mycket medveten om hur bortgjord han framstod.