LIVET OCH LITE TILL

måndag 11 januari 2010

.något nytt, något gammalt, något lånat....

Jag älskar från nya saker. En purfärsk bok vill jag gnugga mot halsen för att doften ska fästa likt
parfym. Nytvättade lakan kliver jag aldrig upp från. Oöppnade förpackningar bryter jag med andakt.

Och nya människor fångar mitt intresse utan minsta ansträngning.

Hittade ett nytt exemplar människa idag igen. Två timmar rann iväg innan klockan klämtade och skyndade på mina ben. Hans röst liknade den jag föreställt mig men kroppsspåket kände jag inte igen från mina fantasier. Han pratade lika ofta som han lyssnade, vilket jag lärt mig hör till ovanligheterna....särskilt när det är en man man pratar med. Man kan tro att ryktet borde ha nått alla män, vid det här laget, om att även kvinnor gillar uppmärksamhet, men så är alltså inte fallet.

Och så fick jag choklad. Mörk choklad. Killen hade uppenbarligen läst hela instruktionsboken.


Nu ska jag vidare till ett möte med nästan nya vänner. De har nog fortfarande nydoften kvar. Ska ta ett djupt andetag mitt i kramen för att känna efter.

....undrar om jag förresten ska köpa med mig lite choklad....märkte att man blev väldigt glad av det.

3 kommentarer:

Små Vita Ting sa...

Självklart ska du ta med choklad. Delad glädje = dubbel glädje.
Kram Mona

Anonym sa...

Är det mig artikeln handlar om ? :)
(Yes, jag fick äntligen vara med)

/P

PS. Jag har några sidor kvar...

Comvidare sa...

Det bidde ingen choklad. De fick nöja sig med söta mig! :)

Klart jag skrev om dig P. Jag griper desperat tag i allt som kan tänkas vara läsvärt (skrivvärt?)...Jag hade några vinklingar till, men valde den snällaste...Det var chokladen som styrde mig dit.