LIVET OCH LITE TILL

söndag 10 januari 2010

.ansiktens grundinställning

Är det så att alla ansikten har en grundinställning? Ett slags utgångsläge dit ansiktet återvänder efter att ha uttryckt en känsla? Friläget.

  • I så fall har min E ett milt leende och ögon som utlovar någon form av överraskning.
  • Vännen E har ett aktivt ansikte som antyder att snart hon tänker göra något.
  • Kollegan P har ett muntert uttryck som formar hans kinder kramvänliga.
  • Nya bekantskapen T har sammanbitna käkar och i ett ansikte som vänder sig aningens bort.
  • Vännen M har mun och ögon vidöppna för hon står alltid i startblocken för att prata, skratta eller reagera på det hon hör.
  • Mansgrisen L har sänkt blick så att den ramlar ner i någons urringning.
  • Virvelvinden L uttrycker en ständig kamp. Öron och mun slåss om första tjing.
  • Vackre M har dessvärre bytt uttryck till en passiv trötthet. Förut var ansiktet betydligt mer levande.
  • Underbara S har en antydan till fråga i ansiktet. Och ögon som vill vila.

  • Och jag då? Jag skulle tro att jag har ögon som ständigt scannar och en mun som skrattar.
  • (ni får själva fylla på med era ansiktens frilägen)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du har ögon som lovar bus och ett leende som lockar till skratt och kramar

Cecilia N sa...

Håller med Maria och upptäcker i nästa inlägg att säsongen för bloggträffar har vaknat.

Nå?

Vardagslyx... sa...

Öppen mun!! Vem går omkring med öppen mun??

Små Vita Ting sa...

Ögonen och öron är på vid gavel för att reagera på allt som händer runt omkring. Skrattet liggar alltid på lur bakom mungipan.
Kram Mona

Comvidare sa...

Gulligt sagt Maria. Men jag undrar om det inte är dig själv du pratar om? Jag är väl inte en kramvänlig person. Full av bus definitivt. Men önskar nog att jag mer vore en sån person som folk spontant gick fram och kramade.

Cecilia, jag lägger ut en inbjudan snart så får vi se vilka som kan komma. Äntlligen är helgerna förbi...

Vardagslyx, personen jag tänker på hinner egentligen aldrig återvända till neutralläget. Det händer alltid nåt i det ansiktet.

Mona låter som en kul person att känna!