LIVET OCH LITE TILL

lördag 9 januari 2010

.min mor, en hallick?

-Stör jag?

Nej, egentligen stör hon inte alls. Det är bara det att jag glömt hur man använder en telefon till att prata om ingenting alls. Jag letar efter viktig information mellan raderna så att jag kan lägga ifrån mig telefonen igen. Kortfattad kommunikation med robotröst passar mig utmärkt.

Men det här samtalet drar ut på tiden utan att jag får några som helst ledtrådar om vad det handlar om. Hon pratar om sin mans son och var, när, hur och varför han dansar. Var kommer jag in i bilden? Intresseflaggan ligger fortfarande kvar väldigt långt in i skåpet.

Det är först när telefonen glidit ner i min ficka igen som en misstanke börjar trängas med andra ostrukturerade tankar i mitt huvud. Min mor försöker fixa ihop mig med hennes mans son. Är det ens lagligt?


2 kommentarer:

Ebba G sa...

Nej men kan det inte var att hon också är en social nörd som inte vet vad hon ska prata om och så kommer hon på att hennes bonusson har samma intresse som du och då BINGO!! något att prata om som du också kan prata om kanske. Så att ni skulle kunna prata om något gemensamt. Hon kan ju ha behov av att få kontakt bara. Typ.

Mr T. sa...

Tycker det är taskigt av dig att lägga ut en bild av mig och min bror utan att fråga oss om lov!

PS. Jag är till höger på bilden. DS.