LIVET OCH LITE TILL

torsdag 7 januari 2010

.gissa mitt pris

Gissa, gissa, gissa, kvittrar jag till kollegan som jag tvingat ner i en av besöksstolarna. Jag har handlat och vill testa om mannen i fråga har någon uppfattning om pris när det gäller ljuvlig vardagslyx.

Tre små burkar av känt märke, kontra väska stor nog att rymma packning för en övernattning.

Prisskillnaden är exakt 70 kronor.

Han tar sats och svarar burkarna. Helt rätt fnissar jag och hör min illa dolda stolthet över att ha spenderat så mycket pengar på en lunchrast.

Sen tänker jag på Janne Bylund och hans sambo som kommer hem med en ny klänning och utbrister "gissa vad jag betalade för den här"? Stackars Janne vet inte ens om det är ett reafynd för en hundralapp, eller en dyr lyxig sak för ett par tusen. Helt sant är att han kommer att avrättas om han gissar fel.

Men min kollega gissade rätt och får därmed leva tills nästa test.

2 kommentarer:

Mr T. sa...

Varför utsätter ni oss för sånt där? Måste vara en kvinnlig härskarteknink..

Comvidare sa...

Min gode T, du har så rätt så rätt.