LIVET OCH LITE TILL

torsdag 21 januari 2010

.jag har en elektronisk fotboja

Jo, det är sant. Det utlöser ett larm i min ficka om jag lämnar de ställen som jag tydligen ska hålla mig till, dvs mitt hem och mitt jobb. Rundar jag knuten på huset därhemma så får någon reda på det och så tar det hus i helvete.

Eller...nu kanske jag tar i. Jag vet faktiskt inte vad som händer, jag vet bara att det kittlar till lite i min ficka och två korta signaler ackompanjerar ljudet av mina fötter som flyr hals över huvud.


3 kommentarer:

Cecilia N sa...

Vad har du hittat på?
Jag trodde du var en ordentlig flicka.

Hur länge ska du ha den då?

Kan man anmäla avvikelser i förväg? Sådär som att "Shit jag glömde köpa mjölk! Får jag fara på affärn?" Eller "Nu känner jag för att åka skidor en stund."

(Ja jag vet att det är utlämnande frågor så du får välja själv om du vill svara.)

Comvidare sa...

Hihi, inte har jag en sån påriktigt heller. Det är en mobil som varnar att jag lämnat mitt/jobbets fasta nät och gått över till Telias nät (tror jag, för vad kan det annars vara?!).

Cecilia N sa...

*Andas lättad ut*